[Trump, Mary L.] Too Much and Never Enough
2 participants
Page 1 sur 1
Titre: Too Much and Never Enough
Autrice: Mary L. Trump, ph. d.
Éditions: Simon & Schuster
Genre: Biographie
Époque contemporaine
211 pages
ISBN 978-1-9821-4146-2
Quatrième de couverture
TODAY, DONALD IS MUCH AS HE WAS AT THREE YEARS OLD: incapable of growing, learning, or evolving, unable to regulate his emotions, moderate his responses, or take in and synthesize information.
Child abuse is, in some sense, a matter of “too much” or “not enough.” Donald’s mother became ill when he was two and a half, suddenly depriving him of his main source of comfort and human contact. His father, Fred, became his only available parent. But Fred firmly believed that dealing with young children was not his duty, and he kept to his twelve-hours-a-day, six-days-a-week job at Trump Management, as if his children could look after themselves. From the beginning, Fred’s self-interest skewed his priorities, and his care of his children reflected his own needs, not theirs. He could not empathize with Donald’s plight, so his son’s fears and longings went unsoothed. Love meant nothing to Fred; he expected obedience, that was all. Over time, Donald became afraid that asking for comfort and attention would provoke his father’s anger or indifference when Donald was most vulnerable.
That Fred would become the primary source of Donald’s solace when he was much more likely to be a source of fear or refection put Donald into an intolerable position: total dependence on a care-giver who also caused him terror. Donald suffered deprivations that would scar him for life.
That Fred would become the primary source of Donald’s solace when he was much more likely to be a source of fear or refection put Donald into an intolerable position: total dependence on a care-giver who also caused him terror. Donald suffered deprivations that would scar him for life.
- From Too Much and Never Enough
Mon avis
Lu dans sa version originale.
Je suis mitigé. Il est facile de reconnaître des façons de faire personnelles de Donald Trump, mais je ne gagerais pas un seul "tocken" (menue monnaie) que les faits rapportés par Mary soient la vérité pure. C'est à prendre avec un gros grain de sel car ce qui semble absolument primordial dans la famille Trump c'est l'argent qui gouverne tout.
Le seul mérite de ce livre est qu'il permet de mieux connaître les membres de cette famille.
Ma cote: 5,5/10.
Moulin-à-Vent- Grand sage du forum
-
Genre littéraire préféré : Roman historique
Re: [Trump, Mary L.] Too Much and Never Enough
Merci pour ton avis @Moulin-à-Vent, j'étais curieuse de cette biographie qui a été médiatisée. L'approche psychologique par l'enfance de Donald Trump ne me paraît pas entièrement satisfaisante de toute façon, il y a des choix qu'on fait adulte qui ne sont pas tous conditionnés par l'enfant qu'on a été, et une dimension politique qui échappe à cette approche...
elea2020- Grand sage du forum
-
Genre littéraire préféré : dystopies et classiques, littérature russe
Re: [Trump, Mary L.] Too Much and Never Enough
Je suis d'accord avec toi elea2020.
Moulin-à-Vent- Grand sage du forum
-
Genre littéraire préféré : Roman historique